fbpx

Középszintű

LELKI BÉKE PROGRAM

– Meditációk a belső egyensúly és a teremtő gondolatok gyakorlására –

félelem

Miként kötnek meg a félelmeink?

A félelem legfontosabb jellemzője, hogy negatív kimenetelű eseményeket vetít a jövőbe. Számtalan életterületünket korlátozza, ezért nem haladunk előre, nem fejlődünk. Ez akár rövid távon is gyakori panaszkodásokat jelenthet. Könnyebben elfogadja az ember a szerencsétlen sorsát és tehetelenül benne is marad, mert a félelem azt mondja, nem tehet semmit ez ellen. Sokféle őrültséget képes velünk megtenni a félelem, akár még büszkék is lehetünk arra, hogy mi félünk, ezáltal mutatjuk másoknak, hogy mi óvatosak vagyunk.

  • Blokkolja az életünket (nem vesszük észre a jó érzéseket adó pillanatokat, nem vesszük észre azt sem, ha valaki jó szándékkal közelít felénk).
  • Korlátozza a szabad életünket és a lelki fejlődésünket.
  • Tévhitekkel eltántorít az életünk áramlásától, ezért gúzsba köt, beragaszt egy boldogtalan helyzetbe.

Ha tudatlanul képesek vagyunk negatív jövőt elvárni, akkor tudatosan képesek volnánk pozitív jövőképet kialakítani az elménkben.

Hogyan mérgezi az életünket a harag?

A harag szokott buktató lenni, mert a “nekem igazam van”-ból táplálkozik.

El kell fogadnunk, hogy nem minden áll a felügyeletünk alatt. Nem uralhatunk mindent a földi világban. Csak az ego gondolja azt, hogy mindent képesek vagyunk irányítani, de ez téves gondolat.

A harag számos élettületünket és kapcsolatunka mérgezheti, amikor az önkontrollt elveszítve ordítunk. Aztán vagy aki megbánja, és folyton bocsánatot kér, de minduntalan megismétli önmagát. Van aki pedig, ragaszkodik a haragjához, amivel önmagát az életét és a kapcsolatait is pusztítja.

Valóban méreg. Olyan méreg, ami a szívbe fúrja bele a tüskéit. Aki gyakran haragszik sok tüske lehet a szívében, ezért belső munkával gyógyíthatja meg a szíve sebeit.

 

 

harag
sajnálkozás

Miért káros a sajnálkozás?

A sajnálkozással kapcsolatban van a köztudatban egy komoly tévhit. Azt hisszük, hogy ha sajnálunk valamit, akkor jó szívű emberek vagyunk és mások szimpátiáját is ki tudjuk ezzel váltani. A sajnálkozáshoz hasonló érzés az aggodalom is, amit szintén tévhiteink miatt rendszeresen megállíthatatlanul művelünk.

A sajnálat valójában egy energia vesztő érzés, amit ha nem állítunk le és nem alakítunk át, nagyon hamar kimerítenek bennünket az elme és a test szintjén is. A sajnálkozás egyetlen szereplőnek sem jó:

  • aki adja, az életenergiát veszít, és behúzódhat a tapalasztalaiban a sajnált személy problémája.
  • aki kapja, energiát kap ahhoz, hogy még jobban fixálódjon az életében az, ami miatt sajnálják.

Tehát, csak a problémákat erősíti fel. A valódi megoldás a sajnálkozás átalakítása, egy energia feltöltő és szeretet sugárzó viselkedésmintára.

Mit tehetünk, hogy megszabaduljunk a félelmeinktől?

Félelmeinktől való megszabadulást a köztudat nagyon nehéznek tartja. Mi azonban most ne korlátozzuk magunkat ezzel a véleménnyel, induljunk neki elszántan és legyünk végig kitartóak. Kötelezzük el magunkat arra, hogy felszabadítjuk az életünket a visszahúzó érzésektől, és legyünk felelőssek, hiszen ebben a felszabadításban nekünk van a legnagyobb szerepünk.

  • Gondoljuk át, hogy a félelmeink valóban reálisak-e (ha nagyon bel vagyunk ragadva, azt foguk gondolni, hogy nagyon is valósak)
  • Belső munkával, rendszeres relaxációval és meditatív imaginációval változtathatjuk meg a hozzáállásunkat életünk kihívásaihoz.

 

relaxáció
yoga

Miként állítsuk le a haragunkat?

Rendszeres relaxáció és meditáció gyakorlásával ki tud fejlődni bennünk, hogy nem irányíthatunk mindent. De szükség van tudatosan is végig gondolnunk, hogy milyen szituációkban szoktunk haragra gerjedni, amivel akár másokat is veszélybe sodrunk vagy félelem ébred bennük.

Ki vagy mi dühít fel minket? Vizsgáljuk meg csendben magunkban, hogy miért? Lehet, hogy ez nemcsak egy téves gondolat? Ilyenkor, érdemes elcsendesedni és befelé figyelve megnézni, meghallgatni, hogy a belső monológunkban milyen olyan mondatok zakatolnak ellenőrizetlenül, amik azt sugallják, hogy valamit nem tehetünk meg.

Hogyan alakítsuk át a lehúzó sajnálkozást?

Az igazi cél az, hogy teremtő együttérzéssel viselkessünk a mások sorsa iránt.

Mit is jelent ez? Imának is hívhatnánk, ha azt pozitív képekkel erősítjük meg a gondolatinkban és érzéseinkben.

Könnyű mondani, igaz? Mutatok egy módszert, hogyan lehetsz te is teremtő együttérző ember (görgess lefelé, hogy megismerd a módszert). A titka annyi, hogy figyeld magad éberen, mikor a hétköznapokban bekapcsolna a régi sajnálkozó minta, és azonnal fordítsd át a teremtő együttértő hozzállására.

Rendszeres meditációs gyakorlással, egyre kevésbé fogsz sajnálkozni, és idővel már minden sajnálat méltó helyzetet automatikusan teremtő együttérzéssel fogsz kezelni. 

ima

Akik már elkezdték a rendszeres meditálást

Nagyon kellett már ez az új az életembe. Mikor rátaláltam, azonnal azt éreztem ez nekem szól. Próbálkoztam már más relaxációval, de csak egyszer-kétszer ingyenes helyekről. Most ez azért más, naponta relaxálok, és főleg a félelmek elengedését gyakorolom.

Anita, 38 éves

Rengeteg gondom van, volt és nem tudtam kimászni belőle, akárhogy akartam. Egy barátnőm rábeszélte és ajánlotta ezt az oldalt, így kipróbáltam a meditációt és előtte az alapszintű relaxációt is. Néhánypróbálkozás után azt vettem észre, hogy egyre nyugodtabb, vagy és nem húzom fel magadm minden apróságon, mint ezelőtt.

Zsuzsa, 52 éves

Bizonytalan helyzetben voltam sokáig, aztán amikor stabulizálódott az életem, akkor sem tudtam megnyugodni. Folyton attól féltem, mi jöhet még? Az alapszintű relaxációt  kezdtem el először gyakorolni, aztán azonnal kipróbáltam a meditációt is, a félelmeim és a múltban felgyűlt haragomon van még minz dolgozni, szerencsére ez a meditációs program segít ebben.

Erika, 45 éves

Középszintű – LELKI BÉKE PROGRAM

lótusz virág

Letölthető mp3 meditáció, mely mindhárom érzelemfeldolgozási nehézségen segíteni tud neked.

 

otthoni relax

Kényelmesen az otthonodban gyakorolhatsz.

örökre

Örökre a tiéd a három meditáció, melyeket speciálisan ezekre az érzelmi feszültségekre dolgoztam ki számodra.

mp3

Bevezető videó

» nézz bele

 7:28 perc

Félelmek elengedése meditáció

30:05 perc

Harag elengedése meditácó

30:05 perc

Sajnálkozás megváltoztatása meditácó

30:06 perc

– A három meditáció egyben most 2980 Ft

Designed by Freepik  and by Pixbay

KI VEZETI A RELAXÁCIÓT?

Üdvözöllek, Novák-Sárközi Hajnalka vagyok.

1981-ben, Nyilas-Rák-ban születtem. Már óvodás koromban furcsának mondott Isten képem volt (aki nem büntető, hanem mindent átható és a legfelsőbb szeretet forrása). 14 évesen ismerkedtem meg a relaxációval és a meditációval, amit azóta is gyakorlok, hogy karban tartsam szellemi és lelki állapotomat. Öngyógyítóként, több betegségből is kivezettem a testem az isteni energia és a gondolatok segítségével. 5. éve gyakorlom a ThetaHealing® módszert a tudatalatti programjaim átformálására. 2020 őszén kezdtem a Elcsendesedés esték elnevezésű relaxációs sorozatot melyről számos pozitív visszajelzést kaptam, ennek folytatásaként hoztam létre ezt a letölthető anyagot, hogy minél több megoldást keresőhöz eljusson a lelki béke megteremtésének módszere, a relaxáció. Másfél éve tanulmányozom a védikus filozófiát és gyakorlom a jógát, mely tudások segítségével szerényen és alázatosan szolgálhatom szeretteimet és embertársaimat, valamint kapcsolódhatok a Teremtő forráshoz.

Bízom benne, hogy az érzéseid segítenek dönteni, hogy a relaxációt, mint szokást beépítsd az életedbe.

Érzem, hogy sokan keresik az utat a belső békéhez, azt is tudom, hogy nagyon sokan rájöttek már, hogy azt a külvilágban tett számos egyéb cselekvéssel nem érhetik el. Remélem ez az első lépés segíteni fog, hogy megtalálják és kidolgozhatják a saját, új és talán soha nem ismert békéjüket.

Sárközi Hajnalka